Naše služby

Preventivní prohlídky

Prevence je základní a klíčovou součástí péče o chrup. Při preventivní prohlídce lékař zhodnotí stav zubů, dásní, parodontu a kvalitu stávajících výplní. Je důležité docházet pravidelně, aby se na onemocnění v dutině ústní přišlo ještě v zárodku jeho vzniku, odstranila se příčina a následek onemocnění a zabránilo se tak vzniku komplikací.

Součástí preventivní prohlídky je i zhotovení rentgenového snímku. Díky němu odhalíme kazy v mezizubních prostorech již v jejich počátcích. Vyvarujeme se tak nadbytečné ztrátě tvrdých zubních tkání, zánětu nervu a s tím souvisejících dalších ošetření, která bývají často technicky, časově i finančně náročná. Rentgen mimo jiné odhalí další problémy, jako jsou kazy pod výplněmi, převisy výplní, zubní kámen, parodontitida, váčky a hodnotí se díky němu kvalita endodontického ošetření.

Dentální hygiena

Většina lékařů z jiných oborů nezná příčinu nemocí, které léčí. Zubní lékaři znají příčinu většiny stomatologických onemocnění a tou je zubní plak. Ten je složený z bakterií a ukládá se na zubech. K tomu, abychom si udrželi chrup zdravý, je důležité nejen zub čistit, ale hlavně ho VYČISTIT. Mineralizací zubního plaku vzniká zubní kámen. Ten úzce souvisí se vznikem parodontitidy a je příčinou zápachu z úst. Parodontitida je zánětlivé onemocnění dutiny ústní, jehož příčinou je opět zubní plak a zubní kámen. Dochází nejprve ke zduření a krvácení dásní - takzvanému zánětu dásní. Pokud ten přetrvává neléčený dlouho, postupně postihne i kost. Zub se po určité době začne viklat a vypadne. Proto je zapotřebí pravidelně navštěvovat dentální hygienu, kde Vám zubní kámen pečlivě odstraníme a naučíme Vás, jakým způsobem o zuby pečovat tak, abyste těmto problémům předcházeli.

Záchovná stomatologie

Už z názvu vyplývá, že se snažíme zub v dutině ústní zachovat co možná nejdéle. Při ošetření kazu je vždy důležité jeho úplné odstranění a poté zhotovení výplně.

Pokud kaz zasáhne nerv zubu, provádí se takzvané ošetření kořenového kanálku (endodontické ošetření). Kanálek zbavíme zbytků nervu nebo popřípadě bakteriální infekce, opracujeme do vhodného tvaru, vypláchneme a hermeticky zaplníme. Takto ošetřený zub může vydržet v dutině ústní ještě spoustu let.

Protetika

Je obor, při kterém se rekonstruují chybějící části zubů, chybějící zuby nebo dokonce celý chrup. Zahrnuje práce fixní, to znamená na stálo „přilepené“ (overleje, korunky či můstky) nebo snímatelné, které si pacient může z dutiny ústní vyjmout (protézy). Při zhotovení těchto prací spolupracujeme s léty ověřenou laboratoří.

Dětská stomatologie

Samozřejmostí je péče o naše nejmenší pacienty.

Naše přednosti

Orientační ceník